Wednesday, March 18, 2015

TU DIAAA...!!! GILIRAN PAS PULAK JENTIK TELOQ DAP & PKR...!!!

"PAS BERHAK MEMPERJUANGKAN AQIDA DAN NEGARA ISLAM secara SENDIRI"

Itulah perkara yang telah dipersetujui dan ditandatangani oleh DAPig pada April 2013 dahulu.


...tetapi apabila PAS Kelantan hendak membentangkan HUDUD di Dewan Undangan Negeri Kelantan pada hari ini (18 Mac 2015), DAPig dan PKR pula mengugut akan mengambil tindakan tegas terhadap PAS. 



Walau pun diberi kata dua, PAS nampaknya telahpun membentangkan dan meluluskan HUDUD dengan perkenan Sultan Kelantan di sidang Dewan Undangan Negeri Kelantan petang tadi.


Erm...kalau dilihat kepada surat persetujuan diatas, ternyata Lim Guan Eng sudah lama bersetuju dengan Hudud. Kalau dah dikata "berhak memperjuangkan Aqida dan Negara Islam"...sudah tentulah ianya akan termasuk pelaksanaan Hudud. Mungkin juga persetujuan ini dibuat sebelum PRU, so semua kira boleh tetapi bila dah dapat sedikit kuasa, macam2 alasan lar China DAPig nie beri agar Hudud tidak dilaksanakan di Kelantan..



Apapun, PAS telahpun meluluskan Hudud dan DAP pulak telahpun memberi kata dua bahawa PAS bukan lagi sebahagian ahli komponen PR jika bertegas bentang rang undang2 pindaan Hudud di sidang DUN Kelantan. Haa...!!!! sekarang apa macam...??? ada berani ker DAPig nak buang PAS dari Pakatan Haprak...??? Nampaknya kalau dulu asyik PAS saja kena 'jentik teloq' ....... sekarang nie giliran PAS pulak 'jentik teloq' DAPig & PKR...hehehe...!!!

Aku sebenarnya tak yakin PAS akan dikeluarkan dari Pakatan Haprak. Maklumlar...tanpa PAS dan macai2 PAS yang ramai nie, PAKATAN HAPRAK is nothing..!!! Kalau masa pilihanraya, totok2 PAS ni lar yang bagai nak rak bekerja macam hamba abdi...., kalau nak buat demo pun, totok2 PAS nie lar yang dikerah untuk guling2 atas jalan. Kalau nak harapkan DAPig, diaorang cuma nengok dari jauh jer macam tokey. PKR pun tak berapa kerat jer. So...ada berani ker DAPig nak buang PAS...???? Aloo apek...!!! lu sembang jer lebih maaa....!!! tatak berani punya maaa...!!!! kehkehkeh...!!!

Apa pulak kata KETUM erk..???


TEKOO : aku harap PAS jangan buat U Turn ajer sudah lar....



No comments:

Post a Comment