Thursday, January 7, 2016

BIAR BETULLL....!!!! PARTI MAT SABU PARTI PEMINTA SEDEKAH...????

Dapat 8 Kerusi PBT di Selangor, Parti Amanah Minta Lebih Lagi.

SHAH ALAM - Parti Amanah Negara (PAN) Selangor tidak berpuashati dengan bilangan diberikan oleh Kerajaan Negeri Selangor kepada parti itu untuk mengisi jawatan Ahli Majlis Pihak Berkuasa Tempatan (PBT). PAN masih menyimpan harapan untuk meneruskan rundingan dengan pimpinan Pakatan Harapan dan berharap berlaku pertambahan kerusi kepada Ahli Majlis PAN.

Terdahulu, hasil perbincangan dalam Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri (MMKN) yang dipengerusikan oleh Menteri Besar Selangor, Azmin Ali mengumumkan lapan kerusi Ahli Majlis PBT dibahagikan kepada wakil PAN hasil persetujuan antara PKR, PAS dan DAP.

Difahamkan, PAN menegaskan tetap dengan keputusan meletakkan kuota antara 24 hingga 34 ahlinya di kerusi Ahli Majlis PBT. Setiap satu PBT, PAN mahukan sekurang kurangnya dua kerusi diisi oleh mereka dan jika berkurang PAN akan menolak tawaran berkenaan. Untuk makluman, pada masa ini terdapat 288 kerusi Ahli Majlis Tempatan di 12 PBT di Negeri Selangor.

Sebelum aku cakap lebih....aku nak tanya korang dulu...
Hensem tak muka Mat Sabu, Presiden PAN yang kat atas ni dengan latarbelakang logo PAN yang diciplak dari 1MAYAM, sebuah stesyen television Tamil di India...hehehe

Ermm...!!!.aku nampak muka macam "separuh siap" jer mamat ni...ada hati nak demand plak tuh...!!! Adoi...!!! kerja belum buat tapi dah mintak macam2 ..!!!  Bagus benau ker parti PAN nih..??? Kuat benau ker parti PAN nih...??? Ramai benau ker ahli PAN...??? 

Ermm alahai...Nasib baik ko jauh Mat Sabu...!!!..kalau ko dekat dah lama aku ketuk kepala ko...!!! 


Mat Sabu sepatutnya kena buktikan dahulu bahawa parti PAN nie penting dan lebih baik dari PAS bagi Pakatan Haprak sebelum nak mintak lebih lebih...!!! PAS dah lama bertapak dari tahun 1955 lagi...takkan ko senang2 nak ambil kuota PAS dan tendang PAS begitu saja. Kerusi DUN yang korang ada tu pun ko bertanding atas tiket PAS. Adakah pengundi yang mengundi PAS ini bersetuju dengan kewujudan parti baru PAN ini..??? So kalau korang nak buktikan korang memang handal....aku cadangkan korang kosongkan kerusi DUN tu dan bertanding semula atas tiket parti PAN ....kalau dapat 1 lawan 1 dengan PAS lagi baik....kalau korang menang kira korang memang handal dan boleh lar demand dengan Pakatan Haprak berapa kerusi Ahli Majlis PBT yang mak bapak korang nak...!!! sure Azmin Ali bagi punya...!!! amacam...??? ada brannni..???

Pada pendapat aku lar...sebenarnya kepimpinan Parti Amanah Negara (PAN) adalah golongan "peminta sedekah" yang terlalu meminta dan memilih. Cuba korang bayangkan.... Mereka kalah dan ditolak oleh ahli dari parti lama mereka......, kemudian tubuh parti baru......kemudian belum pun buktikan kekuatan..... mereka dah mintak lebih lebih...Adoyai...!!! betul betul tarak malu punya orang..!!! ...

TEKOO : Gabungan 3 parti dalam Pakatan Haprak ini sebenarnya bukanlah satu pakatan alternatif yang boleh Rakyat Malaysia bergantung harap kerana mereka akan mula bergaduh dan menyalahkan antara satu sama lain walaupun diatas satu perkara yang boleh dianggap "kecil"...so...bagaimana nak pimpin negara kalau benda kecil pun korang tak boleh settle...!!!
FIKIR FIKIRKANLAH....!!!

1 comment:

  1. Parti tajaan DAP.Untuk pecah undi Melayu.Kita kena bersatu dan hanya Umno sahaja parti tempat orang Melayu boleh membela bangsa Melayu dan memerintah Malaysia ni.TANPA RAGU RAGU lagi.

    ReplyDelete