Saturday, February 21, 2015

NYAMUK DI PENJARA SUNGAI BULOH BANYAK : SEBAB PBT KERAJAAN PAKATAN HAPRAK TAK BUAT KERJA..!!!!

KUALA LUMPUR : "Tidur Anwar sedikit terjejas kerana gangguan nyamuk." kata Datin Seri Wan Azizah Wan Ismail mengenai keadaan terkini suaminya Datuk Seri Anwar Ibrahim yang di penjara di Sungai Buloh.


Nyamuk banyak yer...??? ish ish ish...kesian...!!! Abg Nuar rasa tak selesa yer..??? tapi apa nak buat kan....nama pun dah PENJARA..!!! Kalau Abg Nuar nak selesa kena lar duduk kat hotel...hehehe

Bercerita pasal bab nyamuk ni, takkan lar Kak Jijah tak tahu, Negeri Selangor di bawah Pakatan Haprak nie merupakan penternak nyamuk paling besar di Malaysia...!!! Itu sebablar kes yang melibatkan nyamuk adalah begitu tinggi di Negeri Selangor.


Ketidakcekapan Kerajaan Negeri Selangor lah yang telah menyebabkan negeri ini mempunyai bilangan kes nyamuk denggi yang tertinggi di negara ini, malah sehingga mencapai 344 kes sehari. Kita juga sedia maklum bahawa pembiakan nyamuk terutama nyamuk denggi berkait rapat dengan masalah sampah yang tidak berkesudahan di negeri Selangor. Bila sampah dah bersepah dan tidak diselenggara dengan baik oleh Pihak Berkuasa Tempatan (PBT), sudah pastilah ia menjadi tempat pembiakan nyamuk.

Korang nengoklar videoklip kat bawah nie bagaimana lebih 20 orang penduduk Taman Sentosa Klang Selangor mengadakan bantahan terhadap pihak berkuasa tempatan kerana hampir 4 bulan gagal mengutip sampah di tempat mereka. Walaupun perkara itu berlaku dizaman MB terdahulu, tetapi ianya masih tidak dapat diselesaikan dikebanyakan tempat sehingga kini...... 4 bulan...???? lamanya tuhh...!!!!


Jadinya MB Azmin kenalar ambil 'action' sikit ..pastikan kawasan sekitar penjara Sungai Buluh tu bersih dan tiada tempat pembiakan nyamuk.....kesian Abg Nuar kat penjara tu kena gigit nyamuk..


TEKOO : please abg Azmin...!!! jangan asyik dok makan aiskrim jer...!!! :)

No comments:

Post a Comment