Sunday, May 1, 2016

ADENAN SATIM GELAK BESAR MELIHAT PERTEMBUNGAN BADAK SUMBU DENGAN KHINZIR DI PRN SARAWAK...!!!

PKR dan DAPig bertembung di enam kerusi di Pilihanraya Negeri (PRN) Sarawak iaitu di Batu Kitang, Mulu, Simanggang, Mambong, Murum dan Ngemah. Perbalahan berlaku kerana PKR nampaknya macam nak tunjuk hebat padahal mereka tidaklah popular di lima daripada enam kerusi yang menjadi pertikaian dengan DAPig ini. PKR yang baru melancarkan maskot "Badak Sumbu" sempena PRN11 Sarawak nampaknya tetap meletakkan calon di kerusi yang sepatutnya ditandingi DAPig walaupun hasil kaji selidik yang dilaksanakan oleh Merdeka Center mendapati DAPig lebih popular dan berpeluang untuk menang di lima dari enam kerusi yang menjadi pertindihan ini.


Ermm... jadi bolehlar aku anggap ini pertembungan diantara BADAK SUMBU (berdasarkan maskot PKR) dengan KHINZIR (berdasarkan pengamatan aku mengenai tabiat DAPig...hehehe). Sudah pasti, perbalahan Badak Sumbu dan Khinzir ini amat menggembirakan Barisan Nasional. Ramalan bahawa Pakatan Harapan akan terkubur lebih cepat berbanding Pakatan Rakyat sudah pasti akan menjadi kenyataan bila kedua dua parti ini tidak dapat bertolak ansur di Sarawak. Ini baru Pilihanraya Negeri (PRN) belum Pilihanraya Umum (PRU14) lagik bro..!!! Kita sebagai rakyat biasa dan pengundi yang sentiasa memandang jauh kehadapan sudah pasti sedang memerhatikan gelagat ke dua dua parti ini. Kini PKR dan DAPig sah parti gila kuasa kerana sanggup "memancung" siapa saja demi mendapatkan kuasa.,,,walaupun "rakan sendiri"..!!! ada betul...???



TEKOO : PKR yang pada dasarnya mengacukan "senapang" kepada Barisan Nasional nampaknya mula melencong ke arah rakan sendiri. Inilah namanya tido satu bantal tapi mimpi lain lain...mereka sebenarnya memang tidak pernah sekepala...!!! 

No comments:

Post a Comment