Sunday, December 13, 2015

BRIM : SAYANG SEKALI JENTERA BARISAN NASIONAL TIDAK NAMPAK PELUANG INI...????

Pendaftaran Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) telahpun bermula dari 5 Disember 2015 sehingga 31 Disember 2015 ini. Aku dengar khabar nampaknya Ahli Parlimen DAPig Kulai, Teo Nie Ching dan ADUN DAPig Mengkibol, Tan Hong Pin sedang menjadi penyokong kuat BRIM. Mereka secara aktif telah membantu orang ramai untuk mendaftar BRIM.


SEKALI FIKIR...
Ermmm... mengapa DAPig begitu bersungguh sungguh untuk mendaftarkan BRIM nie..??? Bukankah dulu mereka yang kata BRIM adalah rasuah oleh UMNO/BN untuk membeli undi rakyat..??? Bukankah mereka juga yang melabelkan BRIM sebagai "BERI RASUAH SATU MALAYSIA"...??? Adakah DAPig sudah mengakui bahawa BRIM adalah satu dasar yang baik untuk memberikan bantuan terus kepada 40% golongan berpendapatan rendah bagi menggantikan subsidi yang lebih bersifat menyeluruh dan tidak menepati sasarannya...??? Atau adakah DAPig mengakui bahawa mereka telah berbohong kepada orang ramai mengenai BRIM selama ini..??? 

DUA KALI FIKIR
OOOO.....inilah cara paling mudah dan murah untuk DAPig mendapatkan data data terkini pengundi termasuk lah no telefon pengundi. Ini juga cara untuk mereka menukar persepsi pengundi bahawa kalau pembangkang tak kuat....pengundi takkan dapat BRIM. Ini juga merupakan aktiviti Gerak Saraf Perang Saraf (GSPS) yang tidak memerlukan modal pun...!!!! Amat murah dan berkesan..!!!


TEKOO : Ermmm....Sayang sekali...Jentera Barisan Nasional terutama dari UMNO/MCA/GERAKAN tidak mengambil peluang seperti DAPig...

1 comment: