Wednesday, September 23, 2015

PAKATAN BARU PEMBANGKANG BAKAL BERKUBUR TANPA KELIBAT PAS....????

PKR, DAPig dan Parti Amanah Negara (amanah lar sangat..!!!) telah bersetuju untuk bergabung dan membentuk sebuah pakatan yang dinamakan Pakatan Harapan. Persidangan meja bulat pembangkang telah bersetuju menubuhkan sebuah pakatan baru menggantikan Pakatan Rakyat yang secara rasminya telah "mampus". Presiden PKR, Kak Wan Jijah berkata, penubuhan pakatan baru ini merangkumi tiga parti politik sahaja iaitu PKR, DAPig dan parti serpihan PAS iaitu Parti Amanah Negara (PAN). PAS yang pada asalnya dijemput ke persidangan meja bulat ini pula telah menolak dengan tidak menghadirkan diri.


Ermm...baguslah Pakatan Rakyat dah takder sebab aku anggap perkataan "Rakyat" yang digunakan tidak melambangkan langsung yang mereka berjuang untuk kepentingan "Rakyat"....semuanya hanyalah untuk kepentingan diri sendiri sahaja. Dengan ketiadaan PAS, sebuah parti yang mempunyai paling ramai ahli dalam pakatan pembangkang sebelum ini, sudah pastilah Pakatan Harapan (PH) cuma akan tinggal harapan saja untuk menguasai kerajaan....nampaknya PKR yang mempunyai ahli yang "chiput" terpaksa lah melutut dan mendapatkan belas ihsan dari DAPig bagi mendapatkan sokongan kaum Cina...nak harapkan sokongan orang Melayu???....lagi lar hancus...!!!!.nak harapkan parti baru Cap Ayam Mat Sabu...??? lagi lar jauh derrr....!!!

Kalau kita nengok status syok sendiri facebook dikalangan Ahli Politik DAP nie pula...ternyata pakatan baru ini menolak undang undang Islam terutama Hudud dan dengan secara tidak langsung sudah tentulah pakatan ini tidak akan mendapat sokongan daripada orang2 Melayu Islam.


Ermmm...dulu Barisan Alternatif....lepas tu Pakatan Rakyat...sekarang Pakatan Harapan lar pulak....nampak nau tak konsisten pakatan pembangkang nie....aku cuma tertanya tanya....apakah semua janji janji Pakatan Rakyat kepada Rakyat Malaysia sebelum ini dan semasa PRU lalu masih terpakai atau telah berkubur bersama Pakatan Rakyat...??? Wallahualam...aku rasa takder lar jawabnya..sebab mereka nie semua sembang jer lebih...kerja nak membangunkan negara atau negeri yang mereka perintah tak dibuat...banyak nau politiking saja.....aptb...!!!hehehe

Semoga pakatan baru ini juga bakal dikuburkan kedalam KERANDA oleh majoriti Rakyat Malaysia yang cintakan keamanan dan kedamaian pada PRU14 nanti...amin....


TEKOO : UMNO harus menjemput PAS untuk menyertai Barisan Nasional demi survival politik Melayu dan Islam....apa kata survey...????  :)


2 comments:

  1. Setuju admin, UMNO dan PAS perlu bekerjasama demi agama, bangsa dan negara.

    ReplyDelete
  2. PAS tiada pilihan kecuali bekerjasama dgn UMNO, terutama di kws kws majoriti Melayu kurang 70 %.

    ReplyDelete