Sunday, December 13, 2015

BRIM : SAYANG SEKALI JENTERA BARISAN NASIONAL TIDAK NAMPAK PELUANG INI...????

Pendaftaran Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) telahpun bermula dari 5 Disember 2015 sehingga 31 Disember 2015 ini. Aku dengar khabar nampaknya Ahli Parlimen DAPig Kulai, Teo Nie Ching dan ADUN DAPig Mengkibol, Tan Hong Pin sedang menjadi penyokong kuat BRIM. Mereka secara aktif telah membantu orang ramai untuk mendaftar BRIM.


SEKALI FIKIR...
Ermmm... mengapa DAPig begitu bersungguh sungguh untuk mendaftarkan BRIM nie..??? Bukankah dulu mereka yang kata BRIM adalah rasuah oleh UMNO/BN untuk membeli undi rakyat..??? Bukankah mereka juga yang melabelkan BRIM sebagai "BERI RASUAH SATU MALAYSIA"...??? Adakah DAPig sudah mengakui bahawa BRIM adalah satu dasar yang baik untuk memberikan bantuan terus kepada 40% golongan berpendapatan rendah bagi menggantikan subsidi yang lebih bersifat menyeluruh dan tidak menepati sasarannya...??? Atau adakah DAPig mengakui bahawa mereka telah berbohong kepada orang ramai mengenai BRIM selama ini..??? 

DUA KALI FIKIR
OOOO.....inilah cara paling mudah dan murah untuk DAPig mendapatkan data data terkini pengundi termasuk lah no telefon pengundi. Ini juga cara untuk mereka menukar persepsi pengundi bahawa kalau pembangkang tak kuat....pengundi takkan dapat BRIM. Ini juga merupakan aktiviti Gerak Saraf Perang Saraf (GSPS) yang tidak memerlukan modal pun...!!!! Amat murah dan berkesan..!!!


TEKOO : Ermmm....Sayang sekali...Jentera Barisan Nasional terutama dari UMNO/MCA/GERAKAN tidak mengambil peluang seperti DAPig...

Thursday, December 10, 2015

PAU 2015 : CIKGU MUSTAFA MUSA TERUS MENJADI KEBANGGAAN WARGA UMNO BAHAGIAN ALOR GAJAH MELAKA

Dalam ramai ramai orang kat Bahagian Alor Gajah Melaka nie, beliau sahaja diberi penghormatan untuk menjadi salah seorang ahli panel dalam program Bicarawara PAU di TV1.



Pergh...!!! Mendengar hujah dan lenggok bahasanya sahaja, kita dah boleh tahu tahap IQ mamat nie....memang excellent bro..!!! Aku tabik spring sama ini Cikgu Mustaffa Musa...!!! Seorang Ahli Jawatankuasa UMNO Bahagian Alor Gajah yang paling menyerlah...!!! UMNO perlu melahirkan pemimpin2 sebegini yang tidak bersifat retorik kerana masyarakat sudah pintar dalam membuat penilaian....ada betulll...???? :)

Teruskan perjuanganmu wahai Johan Sulung Pertandingan Pidato Piala Presiden UMNO PAU 2014. 


TEKOO : Ermmm....ko adoo...????

Saturday, December 5, 2015

NGA KOR MING CABAR NAJIB UNTUK SAMAN LAGI BELIAU...????

Ahli Parlimen Taiping dari DAPig, Nga Kor Ming @ Nga Cock Man nampaknya tidak serik serik menimbulkan kontroversi dengan menfitnah YAB Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak. Najib dan isteri telahpun menfailkan saman terhadap Nga yang didakwa memuat naik gambar berunsur fitnah mengenai mereka dalam akaun facebook anggota Parlimen DAPig itu pada Mac lepas. Mahkamah telah menetapkan 16 hingga 19 Mei tahun depan untuk perbicaraan dan di sambung pada 23 hingga 26 Mei 2016 sekiranya kes saman ini akan diputuskan melalui perbicaraan.


Tapi, kalau tak fitnah bukanlah Pakatan Haprak namanya....!!!!  maklumlar...diaorang ni kan jenis spesis BODOH BINGAI....!!!!
Fitnah terbaru Nga dalam entri facebook beliau di sini bertarikh 4 Disember 2015.


Ermmm...nampaknya dalam usaha untuk mempertahankan Nurul Izzah yang didakwa telah mengadakan pertemuan dengan Jacel Kiram baru baru ini.....apek tua Nga telah menggunakan gambar lama dan mendakwa Najib mengadakan pertemuan dengan Kiram III walaupun individu tersebut bukanlah Kiram. Cuba korang bandingkan gambar sebelah kanan di atas dengan gambar sebelah kiri dibawah......


Macam sama jer gambarnya...!!!! Ternyata ini adalah gambar Najib bersama pemimpin MILF, Murad Ebrahim semasa menandatangani perjanjian damai di Manila pada Oktober 2012 dan bukannya Kiram III seperti yang di dakwa oleh Nga Komeng...!!! 
Ermmm...Bodoh piang punya apek...!!!


TEKOO : kasi hantar satu saman lagik...!!!! kita kasi Nga Komeng bankrup maaa...!!!!