Monday, July 27, 2015

MOHON SPRM SIASAT ISU KOREK PASIR DI DUN GADEK, NEGERI MELAKA.

Sekitar bulan Jun 2015 yang lalu Jawatankuasa Kemajuan & Keselamatan Kampung (JKKK) dalam DUN Gadek Parlimen Alor Gajah Negeri Melaka telah membuat LAPORAN POLIS dan menyatakan bantahan penduduk setempat mengenai Projek KOREK PASIR oleh syarikat milik Kerajaan Negeri Melaka. Isu pencerobohan Tanah Persendirian milik penduduk kampong, kemusnahan terdahulu yang menjangkau jutaan ringgit seperti tidak diambil ikhtibar dan tidak diendahkan oleh golongan yang sedang rakus menjarah dan "mencipta" kemusnahan alam sekitar di beberapa kampong di DUN Gadek ini, yang merangkumi Kg Pulau Sebang Selatan, Kuala Ina, Tg Rimau Luar dan kampong sekitarnya.
 

 
Erm...aku rasa ada sesuatu yang tidak kena dengan isu ini. Penduduk kampong MENDAKWA ini adalah projek ALI BABA (dimana Ali Melayu kerjanya duduk tido kaut untung sikit sementara Baba Cina kerjanya korek pasir kaut untung banyak ) walaupun syarikat yang mendapat lesen adalah syarikat Kerajaan Negeri Melaka. Penduduk kampong juga MENDAKWA bahawa syarikat terbabit telah mula MENYEDUT pasir lar pulak....dah tak KOREK lagi....!!! pergh ...!!!! kalau kena sedut, gerenti kering kontang kawasan tu bro...!!! korang pun tahu beza antara sedut dengan korek kan...???
 
Laporan Polis oleh Pengerusi2 JKKK dalam DUN Gadek di Pejabat IPD Daerah Alor Gajah Melaka.
 
So...memandangkan segala bantahan JKKK DUN Gadek seperti dibuang "ke laut" kerana didakwa ada tangan tangan ghaib yang melindungi kerakusan syarikat ini...aku harap sangat pihak Suruhanjaya Pencegah Rasuah Msia (SPRM) yang dikagumi kewibawaannya dan dikagumi ketelusannya agar dapat menjalankan siasatan keatas isu yang dibangkitkan oleh penduduk kampong di DUN Gadek ini.

Sejauh mana DAKWAAN penduduk2 kampong ini...tidaklah dapat aku pastikan kesahihannya...wallhualam...
 

 
TEKOO : Terfikir jugak...mengapa DAPig diam membisu mengenai isu ini...???....ia melibatkan ramai pengundi dan sudah pasti mereka boleh meraih sokongan...!!!. Yang dapat aku andaikan...mungkin mereka nak simpan isu ini untuk Pilihanraya Ke14 yang hanya tinggal 1 tahun lebih saja lagi akan bermula kempennya.....kalau isu inilah yang dijadikan "PELURU" oleh DAPig,.... kompem ada yang tergolek nanti....adoyyy....!!!! sooo.....adalah lebih baik kita selesaikan isu ini secara BERHEMAH sebelum ianya menjadi lebih parah....!!! FIKIR FIKIRKANLAH....!!!!

No comments:

Post a Comment