Tuesday, June 16, 2015

SIAPAKAH PEMBUNUH SEBENAR PAKATAN HAPRAK...????

" Pakatan Rakyat tidak lagi wujud " - kata Lim Guan Eng dalam satu kenyataan. 
Pakatan yang menggunakan nama Rakyat (semata mata untuk mendapatkan sokongan rakyat Malaysia secara psikologi) telah DITUBUHKAN pada 1 April 2008 yang menyatukan 3 parti terbesar pembangkang bagi menyaingi Barisan Nasional pada Pilihanraya Umum ke 12 lalu.

Ermmmmmmmm...jap jap jap...!!!! 

DITUBUHKAN..????  mana ada ditubuhkan erk..!!! Pakatan nie memang tak pernah BERDAFTAR pun...!!!! so.....hakikatnya mereka bergabung tanpa satu ikatan yang sah dan rasmi...dengan lain perkataan, mereka ni adalah satu pakatan haram....atau boleh aku kata mereka nie "anak haram"..??? hehehe


Persoalannya disini...siapakah yang sebenarnya telah "membunuh" Pakatan Haprak ini..???


 Mungkin kita boleh membuat penilaian berdasarkan kepada 2 dialog di bawah ini...., yang satunya memang keluar dari mulut busuk tuanpunya badan dan yang satu lagik aku agak2 jer ada dalam kepala hotak tuanpunya badan.

LIM GUAN ENG - "Saya Ketua Menteri Pulau Pinang. Kalau telah putuskan hubungan dengan DAP, saya adalah Setiausaha Agung DAP. Macamana boleh berkhidmat dengan kerajaan negeri Pulau Pinang bila mereka telah putuskan hubungan dengan saya...tak masuk akal.."


HJ HADI AWANG - " Saya Presiden PAS. Macamana boleh teruskan hubungan dengan PAS bila mereka telah putuskan hubungan dengan saya.???.... tak masuk akal. 


Jelas disini bahawa DAP lah punca sebenar Pakatan Haprak ini berkubur...!!!! Merekalah yang terlebih dahulu telah memutuskan hubungan dengan PAS secara tidak langsung sebelum PAS mengambil tindakan memutuskan hubungan dengan DAP.... ada betulll...????

Ermm...agak agak korang siapa yang paling susah hati dengan situasi ini yer...???? sudah tentular orang yang kat bawah nie...


TEKOO : Nampaknya Pakatan Haprak telah mereput ditepi jalan 'on the way' nak ke PUTRAJAYA...!!! ish ish ish...!!!! what a sad ending for them....tapi bagi aku dan majoriti rakyat Malaysia...its a happy ending maaa...!!!! syukur Alhamdulillah....


1 comment:

  1. JANGAN DOK SERONOK SANGAT......UMNO PUN SAKIT JUGA BANYAK ISU TAK SELESAI......

    SELAGI IMDB TAK CLEAR, SELAGI GST DOK ADA .....TERBERAK JUGA UMNO

    NK SETEL.....HAHAHA LU FIKIRLAH SENDIRI MCM CKAP TUN

    ReplyDelete